onsdag 3 augusti 2011

Gräsänka

Idag har Ella och Tomas åkt till Spanien för att hälsa på farmor och farfar. Jag skjutsade ut dem till Arlanda. Kändes inge vidare att säga hejdå. Att se min stora, men ändå lilla tjej gå iväg med sin pappa. Hon gav mig en slängkyss och sedan stängdes dörrarna. 1 vecka ska de vara borta. Kommer säkert att gå fort. Men jag kommer att sakna de bägge två massor. De ringde alldeles nyss från Spanien för att berätta att resan hade gått bra och att de nu var framme. Ella hade vart lite blyg för farmor och farfar först. Men det hade gått över rätt snabbt. Stackars Eddie ( farmor och farfars hund) hade blivit jagad en del. När de nu ringde till mig berättade Ella att hon hade flygit och att hon var hos farmor och farfar nu, sedan ville hon inte pratat mer... Hon är inte så mycket för att prat i telefon min dotter ;)

Efter att felix och jag hade vinkat av Ella och Tomas vid flygplatsen åkte vi till Lina, Bobo och lilla Alma. Lina och jag tog en lång promenad på ca 2 timmar med våra små bebisar i vagnen. Felix sov första timmen, sedan låg han nöjd i vagnen i ca 1/2 timme, sista halvtimmen blev det en hel del protester. Jag trodde verkligen att han skulle somna i bilen på väg hem. Jag körde tom en lite extra bit för att han skulle somna. Precis när jag ska svänga in vid garaget, efter ca 10 minuter extra bilkörningen så somnar han. SÅ då tar jag och kör ytterligare 5 min för att han ska få somna in ordentligt. Men jag hinner inte mer än ta ut bilbarnstolen ur bilen så vaknar han igen... Nu har jag nyss ammat honom och hoppas att han ska somna i sin säng. Hoppas kan man alltid göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar