torsdag 28 juli 2011

Nattskräck...

I natt vid ett-tiden vaknade jag och Tomas med ett ryck av att Ella plötsligt började skrika nästan hysteriskt. Vi var snabbt inne hos henne i hennes rum. Men vi fick ingen direkt kontakt med henne, och inte lugnade hon ner sig för att vi kom in dit heller. Jag lyfte då upp henne ur sängen med tron att hon då skulle lugna ner sig, men icke. Hon fortsatte att skrika lika högt ändå. Hon såg vaken ut, ögonen var öppna, men vi fick ingen ögonkontakt med henne. Blicken var bara stirrig och rädd. Var fruktansvärt obehagligt att se henne så, och att inte kunna trösta henne. Lika plötsligt som det började så somnade hon sedan igen på soffan. Tomas bar sedan in henne till hennes säng. Jag sökte lite på nätet efter detta fanns en hel del;
http://se.babycenter.com/toddler/sleep/nightterrors/
Hoppas vi slipper uppleva detta igen...

Igår var vi på BB och hälsade på den lilla kusinen. Vet inte om namnet är helt bestämt än, men det lutar åt Alma. Fint namn :) Det var ett av mina förslag ifall Felix hade vart en flicka.

Vi har precis lyckats få Felix och Ella att somna nu. Så nu ska jag passa på att sätta mig ner och prata lite med min man :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar