onsdag 27 juli 2011

Besök på BB

Vi ska alldeles strax äta lunch, och sedan är det nog dax att amma Felix, ( om han vill ha) och sedan ska vi åka till KS och hälsa på. Ska bli så kul att få se min lilla systerdotter. Spännande att se hur Ella reagerar på ytterligare en liten bebis?!

Felix har kommit in i en period när inte alltid går att trösta med amning. Jag vet med all säkerhet att Ella var precis likadan vid nästan EXAKT samma ålder. Det var runt jul -08. Innan hade jag alltid kunnat trösta henne med bröstet, och då plötsligt gick inte det längre. Hon blev ibland tom ännu mer arg, och skrek ännu mer om jag försökte ge henne bröstet. Då tyckte jag att det var JÄTTE jobbigt, plötsligt visste jag inte hur jag skulle trösta min lilla tjej längre. Jag vet att jag ringde min kära mor nästa varje dag och grät och tyckte livet var inte alls så roligt. Hur skulle jag orka med en skrikande bebis när jag inte hade en aning om hur jag skulle trösta henne. Men det gick över. Hon höll väl på så några dagar upp till en vecka. Sedan blev det bättre. Jag minns att runt nyår det året ammade jag henne utan större problem. Så denna gång, när Felix verkar gå igenom ungefär samma sak som Ella gjorde så tar jag det med ro. Vill han inte ha bröstet så får väl Tomas eller jag stå och gunga honom i famnen med nappen i hans mun, får då brukar han lugna ner sig, och faktiskt somna till slut. Han lär ju knappast svälta sig själv. När han är hungrig så äter han. Medans han tidigare kanske har kunnat ligga och snutta vid bröstet bara för att det lugnare honom. Så är just nu amning bara för att äta. När han vill bli tröstade så vill ha bli det i famnen, vaggandes, inte vid bröstet ätandes. Efter som den här började ungefär samtidigt som det började med Ella så går det säkert över precis som det gjorde för Ella. Det är säkert så att det händer något i deras utveckling vid 2 1/2 månad. Någon som känner igen detta? Nej nu är det dax för lunch. Hej så länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar