lördag 16 juli 2011

På landet

Igår åkte jag och båda barnen ut till stugan som mina föräldrar hyr den här sommaren. Även mina föräldrar, min bror och min mormor åkte ut hit igår. Stugan ligger en bit innan lysterö avfarten. Tar ganska exakt 1 timme ut hit. Både Ella och Felix somnade i bilen ut hit, och båda vaknade ganska omgående när vi kom fram. Det är en " storstuga" som inte är jätte stor tror den är på ca 60 kvadrat, till stugan tillhör också 2 mindre gäststugor, friiggeboar i den ena sover jag o Felix ( o Tomas när han är med här, den här helgen jobbar han). I den andra gäststugan sover mormor. Ella sover inne i " storstugan" med de andra. De tar ca 20 min till HAVET Havet har verkligen något speciellt för mig. Tror att det beror på att jag tillbringade mina barndoms sommrar vid havet och minns detta med stor glädje.

Igår innan middagen cyklade jag och min bror ner till havet. Ella och Felix stannade med de andra. Jag ammade Felix innan vi cyklade iväg. Tog ca 5 min att cykla dit. Där finns en liten strand( perfekt för Ella) och även en brygga. Tog ett dop i de relativt kalla vattnet( gissar på ca 20 grader) De kändes så lyxigt att få komma iväg utan barn, de var första gängen sen Felix föddes som jag gjorde något själv, utan barn. Vi var borta ca 50 min. Var mysigt att komma tillbaka och få en stor kram av Ella och ett stort härligt leende av Felix som då satt i gammel mormors famn.

Ella hade väldigt svårt att somna igår. Om de beodde på den sena tuppluren i bilen ( ca 15.30 - 16.30) eller på något annat vet man aldrig. Men efter mycket om och men gav jag upp och hon fick sitta med oss i soffan. När jag fick upp till vår " stuga" med Felix runt kl 22 så var hon fortfarande vaken. Har ingen aning om nr de lyckades få henne att somna. Ska bli spännande att höra när jag går in till de andra. Men det ser ut som de sover därinne fortfarande Så nu ska jag passa på att läsa lite i min bok, nu när Felix sover i sin säng ( resesängen).

Kanske hinner skriva något mer idag, kanske inte. Återstår att se. Men glöm inte bort mig. Jag lovar det kommer fler inlägg, vet bara inte när

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar