torsdag 4 augusti 2011

Träning

Planen för fm idag var att jag och Felix tillsammans med en kompis till mig och hennes dotter på 6 mån skulle gå på mamma-barn-gympa på SATS. Passet skulle börja 10.15. Vi kom dit i god tid för att hinna byta om och amma innan passet. Bara för att få veta att det inte var något pass:( De passen börjar inte förens nästa vecka. Så det fick bli lite shopping istället. Hittade ingenting till mig själv. Måste gå ner lite i vikt innan det blir kul att köpa till mig själv. Men hittade kläder till Ella, Felix och lilla Alma. Mycket roligare att köpa till barnen. Vi hann med en lunch också och då fick vi även sällskap av en till god vän.

Efter detta åkte Felix och jag ut till landet. Min kära bror och jag bestämde oss för att ta på oss jogging skorna jogga ner till stranden. Det är absolut ingen lång sträcka. Knappt 2 km, men det känds alldeles lagom. Jag har ju inte tränat särskilt mycket sedan Felix föddes.

Jag ringde till Tomas tidigare ikväll för att höra hur de har det. Fick prata en del med Ella också. Hon var på ett strålande humör och pratade på i massor " vill hem till dig mamma " sa hon för att i nästa andetag fortsätta berätta allt roligt hon gjort tillsammans med pappa, farmor och farfar. Det är ingen tvekan om vem av oss som saknar den andra mest ;) Samtidigt är det skönt att nu bara kunna foccusera på Felix.

Jag ammade Felix för natten vid 22-tiden. Med lite tur sover han på det till ca kl 06. Har faktiskt hänt att han sovit 8 timmar i sträck på natten. Men det troligaste är nog att han vaknar mellan 02 och 04 någongång, för att amma. Nu ska jag också försöka sova. På återseende:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar