måndag 29 augusti 2011

Gräsänka...

Tomas åkte till Skellefteå i morse, tror han åkte vid 06-tiden. Vi andra sov när han gick:) Ella sov hela natten i sin säng. Felix sov sämre. Så jag kände mig inte helt utvilad när Ella vaknade till strax före kl 07. Jag gick då in till henne och la mig bredvid henne i sängen. Tror faktiskt att jag skulle ha kunnat få henne att somna om ifall inte Felix hade vaknat han också. Men i-och-med att hon hörde lille-bror så var det bara att glömma att jag skulle få henne att somna om. Felix somnade igen efter ca 1 timme. Han vaknade till när vi lämnade Ella på dagis, men somnade sedan om, vilket jag inte trodde han skulle göra. Han sov sedan medan jag tränade och åt lunch med några vänner. Vid 13-tiden vaknade han igen :) Men åter till dagis lämningen... När Tomas lämnat henne har det gått hur bra som helst. Men när jag nu skulle lämna henne så blev hon väldigt mammig " mamma bäja mig" när jag gick så grät hon. Det kändes fruktansvärt att gå därifrån när hon var ledsen. Men när vi kom dit och hämtade henne var humöret på topp. Det hade gått bra, dessutom hade hon vart blöjfri hela dagen utan någon olycka :)

Har vart lite nervös över att vara själv med båda barnen. Hittills har det gått över förväntan. Men mest nervös är jag inför nätterna. Hoppas vi får en lugn natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar