fredag 26 augusti 2011

Påväg mot Skövde.

Nu sitter vi i bilen hela familjen påväg mot Skövde. Just nu sover båda barnen :) Skönt, jobbigt att åka bil m 2 skrikande barn. Men vi har bara åkt i ca 1/2 timme. Så med stor sannolikhet kommer iallafall Ella att vakna innan vi kommit fram.

Jag bodde i Skövde -99 till -02 när jag läste till sjuksköterska. Jag bodde i korridor då. Tror att det var 14 små lägenheter på ca 21 kvadratmeter fanns en liten kokvrå i varje lägenhet. Men vi delade även på ett kök och ett litet tv- rum. Blev en del festande tillsammans, vid en av dessa fester var några kompisar till mig och hälsade på och deltog också i denna fest. En av tjejerna fastnade för en av killarna i min korridor. De blev ett par och min vän flyttade till Skövde och började plugga hon med. De här 2 är fortfarande ett par och bor idag i Göteborg. Men det är en helt annan historia:) så åter till att hon flyttade till Skövde. När jag var klar med min utbildning så flyttade jag tillbaka till Sthlm. Men min vän bodde kvar. En annan gemensam vän till oss ( en barndomsvän till mig) åkte en helg till Skövde och hälsade på hos vår nykära vän. På kvällen var de ute på ett ställe i Skövde. Den kvällen träffade min barndomsvän en kille ute som hon böev intresserade av, och det är den killen som hon imorgon ska gifta sig med :) Så på sätt och vis har de mig och tacka för bröllopet i morgon ;) Hade inte jag bott i Skövde så hade ingen av dessa par vart ett par idag :) Å andra sidan har jag på sätt och vis min barndomsvän att tacka för att jag träffade Tomas. Men den historien kan vi ta en annan gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar