fredag 12 augusti 2011

"Stick-dag"

Idag har det blivit många stick. Ella och jag började dagen på Spånga VC för att ta blodprover på Ella. Det tyckte hon inte om. Grät ett bra tag efter att proverna var tagna. Efter det åkte vi hem och hämtade Tomas och Felix, för att åka upp till centrum. Tomas och Ella gick till vällingby vårdcentral för att ta andra fästing sprutan. Det gillade hon inte heller. Men nu behöver hon inte ta nästa fästingspruta förens till våren. Medans Tomas och Ella var på vårdcentralen så var Felix och jag på BVC. Han skulle också få spruta... 2 st. Hans skrek riktigt bra efter dessa två. Har vart lite orolig under em. Men nu sover han iallafall, får se hur länge han sover. Är inte helt ovanligt att de kan få feber efter att de fått dessa sprutor. Ella fick det inte när hon fick dem, men det återstår att se om Felix får det. Det togs även vikt och längd på Felix när vi var på BVC. Han mätte nu 61 cm, sist vi var där mätte de att han var 61.5 cm, men har lär ju knappast ha krympt, så troligtvis mätte de lite fel sist. Han vägde nu 5525 gr. Fortfarande mindre än vad Ella vägde vid samma ålder. Hon vägde då 5725 gr och var 63 cm lång. Jag trodde att pojkar oftast var större än flickor. Men han kanske går om henne när han blir lite äldre :) Men Felix hade bara ökat knappt 200 gr sedan vi var på BVC sist i mitten på juli, de bör gå upp ca 100-200 gr i veckan. Så vi ska tillbaka i början av september för att se om han gått upp lite bättre, annars blir det kanske till att ge honom lite ersättning också? Fast jag känner mig inte så orolig över detta. Jag vet att Ella också gick upp lite dåligt i just den här åldern.

Avslutar med lite bilder från Spanien.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar