tisdag 30 augusti 2011

Orolig natt

Natten som var blev ingen toppen natt :( Ella vaknade första gången strax efter kl tolv, jag la mig då bredvid henne och lyckades få henne att somna om. När hon somnat gick jag in och la mig i vår säng, och somnade om. Ca 1 timme senare vaknade Felix. Jag ammade honom och somnade om relativt snabbt. Strax efter fyra var det dax att amma igen. Medans jag ligger och ammar honom så vaknar Ella och gråter, och ropar på mig. Vad göra? Jag kan inte ta bort Felix från bröstet för då skulle jag plötsligt ha 2 skrikande barn. Inte heller kunde jag ropa till svar åt Ella för då skulle jag skrämma Felix och även då ha 2 ledsna barn. Efter ett tag kom Ella in till mig och la sig i Tomas säng. Efter det blev det inte mycket sömn. Ella och Felix störde varann. När den ena höll på att somna gav den andra från sig nägor ljud som väckte den andra. Vid 06-tiden gick jag upp för att byta blöja på Felix. Jag bad då Ella att ligga kvar i sängen... Men icke, då ville hon inte ens ligga kvar i sängen. Jag lade tillbaka Felix i hans säng och satte mig i soffan med Ella. Felix somnade faktiskt till sly. Men inte Ella. Trött mamma som jag var la jag mig i soffan och halv slumrade. Ella hade då fått tag på min telefon och tittade på bilder trodde jag. Men fick senare veta att hon hade ringt till Camilla, hennes man hade svarat i telefon eftersom Camilla och barnen fortfarande sov. När han svarade trodde Ella att det var Tomas " pappa " sa hon flera gånger. Nu har jag lagt in knapp-lås på mob så att hon inte ska ringa och väcka någon igen :)
Tror Ella saknar pappa, hon frågar efter honom ofta. Inatt när hon kom in till vår säng frågade hon efter honom. När jag hämtar och lämnat på dagis frågar hon efter pappa.

Jag hoppas verkligen på en bättre natt i natt. Jag gav Felix 120 ml ersättning i hopp om att han ska sova lite bättre. Vad det gäller Ella kan jag bara hoppas att hon ska sova hela natten i sin säng. Om hon vaknar i natt, är förhoppningen att Felix sover, för i såfall ska jag pröva att lägga mig ett tag i hennes säng med henne med förhoppningen att hon då ska somna om i sin säng, och jag då kan gå tillbaka till vår säng. Att ha henne och Felix i samma rum fungerar som sagt Inge vidare, de bara stör varandra...

I morgon är det dax för babysim igen :) tyvärr är Ellas dagis stängt i morgon. Så Ella ska vara hos Lina o Bobo medans jag och Felix är och badar.

Nu ska jag gå och lägga mig. Så jag hinner få några timmars sömn, innan någon av barnen vaknar. Håll timmarna att vi får en bättre natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar