torsdag 30 april 2009

jobbig natt med mycket hosta

Just nu ligger Ella i sitt gym och leker. Men hon kommer nog inte att vara nöjd där så länge. Förkylningen som hon har har inte givit med sig än. Hon har ingen feber längre. Tog en temp på hennes alldeles nyss 36.7, men hon är fortfarande väldigt hostig. Vi har inte sovit något brai natt varken Tomas, Ella eller jag. Ella har hostat till och från hela natten, och även vaknat och skrikit ett tag efter att hon hostat, men sedan somnat om. Vid halv fem gick det inte längre, då tog jag upp henne och ammade henne och sedan fick hon sova bredvid oss i vår säng. Men varje gång hon vaknade av hostanså vaknade även Tomas och jag. Stackars Tomas som ska jobba idag, kan inte känna sig allt för pigg. Men framförallt, stackars Ella. Jobbigt med hosta. Hoppas verkligen att detta går över snart.

Ella är just nu riktigt mammig. Många gånger är det bara jag som passar. Morfar var här i går och var barnvakt medans jag var och tränade. Tomas jobbade igår så han kom hem vid halv åtta. Jag tränade mellan halv sju och halv åtta, var på Power yoga. Hade tydligen vart ganska skrikigt men morfar, gröten totalvägrade hon. När jag kom hem var hon hos tomas, men skrek en hel del då också. Hon lugnade sig när hon kom till mig, snacka om att vara mammig. Jag lyckades också få i henne en del gröt.

Ikväll är det valborgsmässoafton. Lina kommer över hit och även Ellas farbror. Känner jag Tomas och Hans bror rätt så komemr de inte att följa med och titta på brasan, ett tag funderade kag på att lämna Ella hemma med Tomas och farbror. Men så mammig som honär nu så är det nog ingen bra ide. Så det blir nog till att pröva bärselen som vi lånat av en kompis för första gången...

Hinner inte skriva mer nu... Ella är inte nöjd i gymet längre....

1 kommentar:

  1. Haluu..hur e det med lille E och hostan? Ska du på bodypump imorgon?

    SvaraRadera