onsdag 22 april 2009

Är det ok att lura sin lilla bebis?

Som sagt är det ok att lura sin lilla bebis?! Ja det tycker jag nog om det är för hennes eget bästa. Ella är som jag skrev i går inte allt för förtjust i pureèr ( förutom fruktpureèr då ) Så idag till lunch prövade jag med potatis och palsternacka, gick bättre än gröten igår men någon höjdare var det inte. Så då prövade jag att lägga lite päronpure på potatispureèn så det första hon kände smaken av var päron pureèn. Oj vilken skillnad det blev, då gapade hon riktigt stort, och helt plötsligt var maten slut : =) Vad gör man inte för att de små ska äta ?!

Idag tog vi en promenad hela familjen, T, jag och Ella i vagnen. Åt lucnh på ett ställe vid åkermyntan. Var rätt ok, men absolut inte det godaste jag ätit. Ella sov så snällt i vagnen medans vi åt och vaknade ganska lagom tills vi ätit klart... Duktig tjej :=) VI hade tagit med oss lite välling som jag tänkte att jag skulle ge henne på em, ( på prov, hittilss har hon inte tagit flaskan) Hon ville inte ha. Men hon spottade inte ut nappen på flaskan som hon gjort tidigare så kanske att hon snart förstår hur hon ska äta ur flaskan. Så det blev ute amning, börjar vanja mig vid det nu.

Ikväll ska jag lämna T och Ella själva ett tag så ska jag gå på ett Yoga pass. Ska bli skönt. Är mellan 18.30 och 19.30 och då kan T ge henne gröten medans jag är borta så ammar jag henne sen.

I morse sov hon föresten ändå till tjugo i sju. Då ammade jag henne och sedan somnade hon om så snällt i sin säng så hennes trötta mamma ( jag) fick sovmorgon, så i morse gick vi inte upp förrns vid halv tio, det behövde jag :=)

3 kommentarer:

  1. Men egentligen var det ju inte att luras genom att ge henne päronpuré på maten. det är ju det hon gillar bäst och du gav henne det hon ville. Har hört om andra bebisar med som bara äter om de får en viss sak på maten som de gillar. Är nog bara att gilla läget =)

    Hoppas allt är bra annars!
    kram T och H

    SvaraRadera
  2. Min lilla hade en period då han skulle ha banan till allt. Laxgryta med mosad banan... Mums! : D

    SvaraRadera
  3. jag lurades igår jag med..potatis å majs blev godare med katrimplommonpuré i...KRAM Linda

    SvaraRadera