torsdag 23 april 2009

En riktigt trevlig dag :=)

Idag har vi haft en riktig toppendag. Tors= träning. Tyvärr följde inte mina två träningskompisar med. Den ena hade läskiga skavsår efter en långpromenad igår, och den andra tror jag hade körlektion. Så Ella och jag gick dit själva. Vet inte vad som hänt men ett tag var det riktigt mycke folk på passet. Men nu efter påsk har det minskat. Idag var vi nog bara 5 st. Var har alla tagit vägen? Kan inte skylla på vädret. För på fm idag var det inget toppväder. Inte i tisdags heller.

Efter träningen tog jag och Ella bussen till sumpan för att hälsa på en arbetskamrat till mig, Ella somnade så snällt i sin vagn påväg till bussen. Vaknade sedan lagom tills vi kom hem till min arbetskompis. Var även två andra arbetskompisar som var där, varav en har en dotter som är 2 dagar äldre än Ella. Blev en hel del prat om jobbet och det senaste skvallret där. Men vi pratade även om en helt del annat. Jag försökte ge Ella lite potatis med palsternacka ( självklart pureè) Var ingen höjdare. Hon åt inte särskilt mycket. Men får väl helt enkelt ta det i hennes takt. Någongång måste hon väl lära sig att äta pureèr?!!

Efter det besöket mötte vi upp Ellas moster som också bor i Sumpan. Ella somnade nästan på gång när jag kom utanför min arbetskamrats lägenhet, var säkert för att hon var trött som hon var lite kingig i slutet. Moster och jag tog en promenad från Sumpan och hem hit. Mosters pojkväm var redan här. Han hade umgått smed T under em. Vi köpte hem pizza och satt och snackade skit. Hade jätte trevligt. Moster fick ge Ella hennes kvällgröt. Har nog aldrig gått så bra att ge henne gröten, hon gapade riktigt stort, Ella alltså, inte moster :=) Sedan amning coh nu tror jag att hon sover. Ligger iallafall tyst i sin säng.

Jag har beställt kläder från Hm som kom idag. 3 par byxor och en topp, allt som allt gick det på drygt 700 kronor, inte så farligt. Byxorna satt riktigt bra. Är en storlek större än jag hade innan jag blev gravid. Kan ju hoppas att jag ska komma i samma storlek som jag hade innan. Men medan jag väntar och hoppas och tränar för att komma i den storleken igen så måste jag ju ha några byxor som jag kommer i. För det kläder jag hade förra våren och sommaren är för stora nu, då var jag ju gravid, men de kläder jag hade sommaren innan är för stora...

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag.
    KL

    SvaraRadera
  2. JA man måste ha kläder som känns bekväma i strävan efter de mindre storlekarna....kram

    SvaraRadera