måndag 13 april 2009

Tidigare gröt = tidigare morgon

Igår på dagen var Ella och jag inne i stan. träffade en kompis till mig. Blev en lunch på kultur huset och sedan en promenad till djurgården. Vädret var toppen. Tyvärr var inte Ella på topphumör. Hon vaknade strax innan vi kom fram till kultur huset. DÅ hade hon bara sovit ca 20 - 25 min. Alldeles för lite för henne. Börjar bli grinig ganska lagom tills jag får min lunch. Blev till att äta snabbt coh sedan försöka amma henne, gick sådär, tror inte hon egentligen var så hungrig utan mer trött. Blev som sagt ingenlång lunch. Gick sedan vidare mot djurgården och då somnade vår lilla solstråle. Väl ute på djurgården vid vattnet utanför junibacken hinner vi precis lägga ut en filt och jag hinner lägg amig på den och tänka hur undebart detta är, när Ella börjar skrika igen... Då har hon sovt ca 30 min. vad är det med min dotter? Hon brukar sova ca 2-3 TIMMAR på em. Går något varv runt där vi sitter med vagnen, men inget hjälper. Blir till att byta blöje ute för första gången för där hade det hänt saker... Hon skriker sedan den första biten från djurgården men somnar ganska lagom till att vi kommit över djurgårds bron. Hoppas jag inte avskräckte min barnlösa vän från att skaffa barn någongång i framtiden :=)
Tog sedan pendeltåget till Spånga och mötte upp min syster där så tog vi en promenad från spånga och hem. Ella vaknade lagom tills vi kom hem och var då på MYCKET bättre humör. På kvällen kom även min bror över. T jobbade så han var hemma strax efter halv åtta.

Vi prövade igår att ge Ella gröt lite tidigare. Hon fick gröten vid halv sju, och sedan ammade jag henne vid halv nio. Detta var på prov, hon brukar ju få gröten senare, men jag är rädd för att min mjölk ska sina helt om jag tunnare ut för mycket på amningen, skulle gärna vilja amma när vi ska åka till Spanien. Hur som så vaknade hon redan strax efter 04 i morse och var hungrig. Min teori är att hon vaknade så tidigt pga att hon fick gröten tidigare. Men vi prövar i kväll igen att ge henne gröten tidigare, men vaknar hon så tidigt i morgon bitti också så får vi nog gå tillbaka till att ge gröten vid 20 - tiden.

Ikväll ska vi över till mina föräldrar på påsk lunch /middag. T är över hos sin bror nu, så vi ( jag och Ella ) ska hämta upp honom på vägen.

2 kommentarer:

  1. Tack för i söndags, var supertrevligt!!
    Och nej du har inte skrämt mig.. Jag tyckte inte det var så farligt.. Hon var ju lite dålig i magen och jag skulle nog också bli grinig om jag hade magknip :)
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Hej hej. Tråkigt att Ella va ledsen. Men så bra att det gick bra att sova över hos mormor och morfar! Tror på din teori med eget täcke och egen kudde, doften ger nog trygghet! KRAM Linda

    SvaraRadera