söndag 19 april 2009

byte till sommardäck

Så var den här helgen snart över. Vad dagarna går fort. I fredags blev det en promenad i vårvädret hela familjen ( T, Ella och jag ) På kvällen var T över hos en kompis och min syster och C var över här. C hade med sin 6 veckors bebis J. Vi hade jätte trevligt. Ella somnade lika snällt osm valigt vid halv tio och J somnade snällt hos C med nappflaskan i munnen, gick sedan hyfsta lätt att flytta över henne till hennes vagn.

I går, lördag åkte jag och en min J över till en annan kompis som bor i kunsängen. Blev en promenad, mycket promenader blir det när manär mamma ledig. Stannade till vid ett fik och åt lunch. Lill-skruttan vaknade lagom tills jag fick in min lunch, så det blev till att amma och äta samtidigt. Efter det var hon nöjd och glad tills hon somnade i vagnen igen :=) Vi var hemma strax före sex. I torsdags ( 16:e april ) var det 2 år sedan T och jag förlovade oss. Så vi firade det igår med god middag och en flaska vin ( alkoholfritt vin )

Idag sov Ella ända till strax efter åtta. Hon somande strax före kl 22 i går. Så gjorde honäven natten innan, så kan alltid hoppas att detta blir rutin. Åtta är helt klart bättre än kl 06. Skillnaden blir ju i-och-för-sig att när hon vaknar kl 06 så somnar hon om efter att jag har ammat henne och sover till någongång mellan 9-10. Nu när hon sover till åtta så somnar hon inte om sen... På fm idag har jag vart och tränat, Bodypump. Mellan kl 11.30 och 12.30. När jag gick hemifrån strax efter kl 11 så var Ella vaken prövade att lägga henne i hennes säng för att se om hon skulle somna om... Hon hade ju trots allt vart vaken sedan kl åtta i morse. När jag kommer hem efter träningen ligger vår lilla goa dotter och sover i pappas ( T`s) knä. Efter att jag hade gått hade hon vart lite grinig, T hade givit henne lite morotspurè och sedan försökt få henne att somna i sängen. Gick inge vidare, så han tog upp henne och satte sig " gungfotöljen" men henne i famnen, och tillslut så somnade hon. Så när jag kom hem från tränigen så låg hon och sov så snällt hos sin pappa. Nu vaknade hon precis. Har då sovit i lite drygt 1 timme, och nu är det nog dax för lite mellanmål.

T har precis åkt över till mina föräldrar, vi ska byta till sommardäck idag. Jag ska amma Ella nu, sedan tar vi bussen över till mina föräldrar. får inte plats med både däck och barnvagn i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar