tisdag 21 april 2009

Fullbokad dag

Idag har det vart fullt upp hela dagen. Känner mig rätt trött nu. Som vanligt på tisdagar ( och torsdagar ) så gick vi hemifrån redan vid halv tio för att träna. Efter träningen åt vi lunch tillsammans med C, M och L och deras små bebisar, fast egentligen är de bara C lilla dotter som är en liten bebis. M.s och L.s dotter och min dotter är runt 1/2 året och ser ganska stora ut bredevid C.s dotter . När vi sitter där och funderar på vad vi ska beställa för mat kommer det in en reporter från SVT rapport och frågor om hon får ställa lite frågor till oss. Vi blev rätt ställda med svarade iallafall " ja". Frågan var vad vi skulle göra om vi fick 300 kronor extra i plånboken nu när räntorna ska sänkas. Jag svarade att jag nog skulle försöka lägga undan det på Ella. Men mitt svar var nog inte tillräckligt intressant :=) För det kom inte med i sändingen sen. Däremot så kom både C och M med. Men mig och L klippte de bort :=)

Efter lunchen tog jag o C bussen till Jakan och gick förbi min mammas jobb och sa hej. Ella sov då så det blev inte så mycket mormor fick se av henne, inte hennes arbetskamrater heller. Men lagom till vi går därirfån vaknar Ella till och är lite grinig i vagnen inna hon somnar om. C och jag tog en promenad i snålblåsten, har inte alls vart skönt ute idag, till babyproffsen och babyland. Jag köpte ett parasol till Ellas vagn.

Vi var hemma igen vid strax efter halv sju. Då gjorde jag ordning Ellas gröt. Vet inte vad det är med min dotter, men hon är inte så intresserad av mat, förutom bröstmjölk för det är nammi. Idag fick hon nog inte i sig mer än 1/2 portionen med gröt. Trött och lite stressad som jag var just då över att hinna laga mat till T och mig också så kände jag att hon kommer nog aldrig vilja äta något annat än bröstmjölk... Jag kommer att få gå till dagis och även skolan för att amma henne, SNYFT. Varför vill hon inte äta gröt och pureèr?!?!?!?! Kom på en sak till som går inte riktigt lika bra som bröstmjölk men nästan, fruktpureèr, men det kan hon ju inte leva på!!!!!
Jaja, nu är det snart dax för sista kvällsamningen innan hon förhoppnigsvis somnar. Suck idag känner jag mig som en MYCKET TRÖTT mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar