fredag 11 januari 2013

" Usch vad många barn"

Jag väcktes ur mina drömmar i natt av ett barn skrik, jag är snabbt upp ur sängen, är halvvägs in i Felix rum när jag inser att det inte är han som skriker, utan Ella. Som tur är vaknade inte Felix av att jag kom in till honom. Snabbt in till Ella och möts av en hulkande dotter som säger;
- Mamma jag kräks...
Som tur var var det inte så mycket. Tröstar och lugnar Ella. Torkar och byter lakan, och tvättar och spritar sedan händerna ORDENTLIGT!!! Finns ingen "ofarlig" sjukdom som jag fruktar så mycket som kräksjuka :-( Tar med Ella in till vår säng. Hon var inte varm, så hade med all säkerhet ingen feber. Försöker övertala mig själv att det inte behöver vara magsjuka, var inte så mycket hon kräktes, och hon har ingen feber. Tillslut somnar vi iallafall om. Vaknar ca 1 1/2 timme senare av att Ella hulkar igen. Denna gång lyckas jag få det mesta att hamna i en hink. Men måste nog tyvärr erkänna att det mycket möjligt är magsjuka... Blä!!! Hoppas vi andra klarar oss, och att Ella slipper kräkas något mer. Felix har iallafall sovit sig igenom allting :-)

Ella såg något program med en massa dockor. Plötsligt säger hon;
- Usch vad mycket barn! Så många barn ska inte jag ha när jag blir mamma.
- Hur många barn ska du ha då? Frågar jag.
- 2 som du. Svarar hon då.

Nu ska jag försöka vila lite, ,och hoppas på att jag klarar mig, har verkligen inte tid att vara sjuk. Semenarium mån, tis, kommer jag inte på dem får jag göra en extra uppgift, och utan dem av.....
Tillbaka, stackars Ella kräktes igen. Iallafall om jag inte har gjort klart semenariumen får jag inte skriva tentan på fredag... Med andra ord, jag har verkligen inte tid att vara sjuk... Men de har man väl aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar