onsdag 9 januari 2013

Plugg, plugg och ännu mera plugg....

Just nu är det väldigt mycket att gör i skolan. Mån-tors denna vecka har vi föreläsning mellan 9-ca 16.30. Hemma vid halv sex. Hinner umgås ett litet tag med barnen innan det är dx för dem att gå och lägga sig. När de somnat säter jag mig och pluggar igen. Har läst en bok som heter " Klinisk barnpsykologi" intressant bok, men det är ändå jobbigt att plugga så intensivt. Nu är klockan 22.30 och jag har precis lagt ifrån mig boken... Har hunnit prata ett tag med min syster i telefon också, men mycket läsa har det blivit. Så här kommer det att se ut till nästa fre. Eller inte riktigt, ons och tors nästa vecka har vi inga föreläsningar, men det är fullt upp med att plugga inför tentan som vi har nästa fre, tror att det är den 18 januari...Hoppas sedan på en relativ lugn helg, innan vi går ut på praktik på BVC.
Idag har vi haft intressanta men tunga föreläsningar. Hela fm pratade vi om "barn som far ill" Blir riktigt mörkrädd när man inser vad en del barn blir utsatta för... På em pratade vi om anmälningsplikten, som sagt tunga ämnen...

Med våra barn går det bra. Idag lämnade Tomas på dagis. Felix blev ledsen även idag. Känns jobbigt att lämna honom när han är ledsen. Men jag vet att det går över fort och när vi hämtar på dagis är han som en solstråle, och har enligt personalen vart på gott humör hela dagen. För Ella går det bara bra på dagis. Aldrig några problem att lämna henne :)

Nu ska jag ta och lägga mig. I morgon får jag lite sovmorgon ( såvida inte Felix vaknar kl 6 som han gjorde i morse) klockan är ställd på 7.15, börjar först kl 10 i morgon.

God natt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar