lördag 12 januari 2013

Fördelen med magsjuka...

Jag avskyr magsjuka. Det är fruktansvärt obehagligt att kräkas, och väldigt otrevligt att ha ont i magen. Men fördelen med magsjuka är att det oftast är relativt snabbt övergående. Igår hade Ella 39.5 i feber, idag är hon feberfri, lite loj är hon efter gårdagen men annars är hon som vanligt. Än så länge har vi andra klarat oss från magsjukan, eller jag hade lite ont i magen imorse, och fick gå på toa typ 4-5 gånger på 1 timme (inga kräkningar), men efter det har jag inte känt något, har kunnat äta som vanligt, så jag vet inte om det var en släng av samma som Ella, eller bara en tillfällighet att jag fick så? Tomas jobbar, och sist jag pratade med honom hade han inte haft några symtom på magsjuka. Felix har inte heller några symtom på magsjuka, bortsett från att han har 39.3 i temp idag. Däremot är han hostig och lite snorig. Får se vad det utvecklas till...

Jag har hunnit plugga lite grann idag. Får vara glad för det jag hinner. Vi har bara två dagar nästa vecka att plugga inför tentan på fredag, onsdag och torsdag. Både måndag och tisdag har vi föreläsning hela dagen. Trevlig kväll på er alla, för mig lär det bli att plugga ikväll när barnen har somnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar