fredag 11 januari 2013

Feber

Det är nog bara att inse att Ella är magsjuk. Hon kräktes 4-5 gånger mellan 3 i natt fram till halv elva, men efter det har hon inte kräkts något mer. Men hon är trött, har legat i sängen hela dagen. Tog tempen på henne nu på kvällen, 39.5. Ella tycker inte alls om att få supp Alvedon, så jag tänkte jag skulle pröva att ge henne 1/2 500 mg tablett. 250 mg är vad hon får när hon får supp. Först gick det inte, utan den låg kvar på tungan, vilket hon självklart inte gillade, blir ju en besk smak. Men efter andra klunken slank tabletten ner. Inkubationstiden för magsjuka är 12-48 timmar. Så vi är just nu mitt i. Bara att avvakta och hoppas på det bästa.

Jag kom iväg på mötet till Södertälje. Var intressant och jag känner mig just nu riktigt peppad för att börja skriva på den. Exakt vad vi ska ha för frågeställningar och syfte vet vi inte än, men det kommer att handla om livsstilsförändringar, så mycket vet vi i allafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar