lördag 19 januari 2013

ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dagen började bra, Felix vaknade i-och-för-sig redan vid 5-tiden, men somnade om efter en flaska välling, och sov till halv nio. Ella kom in till oss någongång under natten, jag var så trött nä hon kom in, så jag lyfte bara på täcket, och sov vidare. Ella vaknade strax efter kl 8, då låg vi kvar i sängen, Ella, Tomas och jag, tillFelix vaknade. Halv tio var jag iväg på ett spinning pass. och efter det åkte vi hela familjen till Bromma Blocks och köpte en ny vattenkokare, (vi har presentkort kvar som vi fick i bröllopspresent). Medan Tomas sedan gick till Coop och handlade gick jag med barnen till lekhörnan som finns där. Uppskattat av barnen :)När Tomas kom tillbaka efter att ha handlat åkte gick vi och åt. Efter maten packade vi in hela familjen i bilen, vi han inte åka många meter innan Felix somna. När vi kom hem bar jag in honom, tog av honom skorna, och jackan, vantarna, och mössan, allt detta utan att han vaknade... Trött lite killen :)
Om vi backar lite, innan jag tog ut Felix ur bilen släppte jag ur Ella ur bilen. Vet inte om jag ser det först, eller om det är för att Ella säger;
-Mamma var är din cykel?
Jag har cykeln stående här utanför, självklart är cykeln låst. Har tänkte flera gånger att jag ska ställa in den i vårt garage, kan inte vara bra för cykeln att stå ute i en massa snö. Men det har tyvärr aldrig blivit av. Nu stod den inte där längre. Min första tanke var att Tomas kanske hade ställt in den i garaget? Fast den tanken slog jag bort ganska snabbt, vajerlåset hängde kvar på cykelstället... Uppklippt! Fruktansvärt irriterande att man inte får ha saker i fred! Nu är den här cykeln gammal. Jag köpte den när jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar. Skulle tro att jag köpte den ny 1998 eller något sådant. Men ändå, både däcken var nya. Jag la 1500-2000 kronor på den cykeln i somras för att "piffa" upp den. Jag hade behövt cykeln i sommar för att cykla till jobbet. Det mest irriterande är nog att vi hade hållaren till barnsadeln på min cykel. Vet inte riktigt vad sådana kostar att köpa, men ändå. Polisanmält är det iallafall, vad det nu kommer att leda till...

Nu ska jag sätta mig i soffan ett tag med Ella, kanske läsa en bok (inte en skolbok) tänkte städa sedan, men vill inte dammsuga nu när Felix sover...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar