onsdag 16 januari 2013

Tandfen...

När jag var påväg hem från skolan idag ringde Tomas, frågade när jag skulle komma hem. Jag hörde Ella i bakgrunden säga att hon ville prata med mig.
- Jag har tappat en tand idag mamma, det gjorde inge ont...
Tanden som jag nämnde i ett tidigare inlägg som kändes löst, var med andra ord lös, och idag på dagis hade den lossnat. Sandra, Ellas "fröken" hade lagt tanden i en påse, och lagt en lapp i där det står; "Ella tappade sin första tand 16/1 kl 14.15" Jag har pratat en del med Ella om att hon kommer att tappa den tanden snart. Men hon har nog inte riktigt förstått innebörden, liten väl abstrakt för henne. För hennes svar när jag har pratat om tanden har hela tiden vart att visa sen ena hand, spreta med fingrarna och säga;
- När jag blir så här många år kommer jag att tappa min tand...
Men så idag var det då dax. Hon hade gått till Sandra med tanden. När Sandra berättade om detta för Tomas när han hämtade sa hon att Ella sett förskräckt ut och visade Sandra tanden, och sagt att det inte gjorde ont. Ella fick sin första tand när hon var runt 4 månader, och idag när hon är ca 4 år och 3 månader tappar hon den... Tänk vad stor vår lilla tjej börjar bli...

Nu hinner jag inte skriva mer just nu. Fullt upp med att plugga inför tentan på fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar