söndag 13 januari 2013

Trött...

Strax innan halv fem vaknade jag av att Felix skriker. Lyfter upp en varm liten kille ur sängen, han ville omedelbart ner på golvet, och sprang sedan ut ur rummet och in i köket. Jag gjorde ordning en flaska välling till honom som han drack med god aptit. Inte så konstigt då han inte ville ha någon välling i går kväll. När han druckit upp vällingen var det inga problem att lägga honom i hans säng igen. Jag hinner precis lägga mig i sängen och sluta ögonen när jag hör
-Mamma, mamma, kom
Då hade Ella vaknat också. När jag kommer in till Ella möts jag av en glad och pigg tjej.
-Är det morgonen nu? Jag vill ha ett ägg. Säger Ella.
Halv fem, lite väl tidigt att gå upp tycker jag. Ella ville att jag skulle lägga mig bredvid henne, så de gjorde jag, försökte somna om medan Ella låg och vred och vände, när jag tror att hon har somnat säger hon plötsligt någonting i stil med;
- När är det morgonen mamma?
- När ska vi gå upp?
- Jag vill se på barn kanalen mamma?
- Nu vill jag gå och lägga mig i din och pappas säng.
Vid halv sex gav jag upp och vi gick in till vår säng och la oss. Satte på på barn kanalen och sedan somnade jag till. Men Ella höll sig vaken. Får se hur trött hon blir frampå dagen... Klockan är nu halv nio, och Felix sover fortfarande. Dax för frukost....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar