lördag 26 januari 2013

Praktik

Den här bilden är tagen innan jul någon gång, tror att det är vid något tillfälle då båda är hemma från dagis och är sjuka. Men hursomhelst så är den rätt söt tycker jag, sitter bredvid varandra, med vä hand i munnen båda två :)

Nu har jag praktik på BVC(barnavårdscentralen), det är intressant, men ganska jobbigt att återigen vara i rollen som student. Häromdagen när vi( min handledare och jag) gick till väntrummet för att hämta en familj och deras bebis så presenterade jag mig som " Malin sjuksköterske-student" Inte helt rätt, jag har vart sjuksköterska i ca 10 år. Men det är som sagt inte helt rätt att hitta sin roll som student igen. Mycket små bebisar träffa man som BVC-sköterska. Mysigt, jag skulle nog kanske kunna tänka mig att jobba på BVC ett tag. Men inte hela min resterande tid till pension som BVC-sköterska skulle jag inte vilja göra. Ska bli spännande att se hur jag tycker att det är att jobba med skolbarn( ska gå med en skolsköterska i 2 veckor efter den här placeringen), sedan är det vårdcentral i 5 veckor. Hoppas det är något jag verkligen fastnar för.

Barnen har vart på dagis i veckan. SÅ en hel vecka utan sjukdomar känns skönt. Hoppas det håller i sig. I går efter dagis var vi på leklandet "stor och liten" tillsammans med min syster och hennes dotter, och en C och hennes 2 döttrar. Var inte alls lika mycket barn som sist vi var där i julas. Skönt att vara där när det är lite mindre barn där. Både Ella och Felix tyckte det var roligt.

Idag jobbar Tomas(det gjorde han i går också) på fm har vi vart hemma. Barnen har lekt medan jag har plockat, tvättat och diskat mm. Just nu sover Felix, när han vaknar ska barnen få mellanmål och sedan ska vi ta bussen upp till centrum och handla lite. I morgon är Tomas ledig(föräldraledig) skönt att han inte jobbar hela helgerna nu....

Trevlig helg på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar