söndag 28 oktober 2012

Stackars Felix...

Efter en toppen em tillsammans med Ella kom vi hem runt 16-tiden. Felix var på gott humör när vi kom hem. Tog upp honom och kramade honom. Jag tyckte att de luktade bajs om honom så jag tittade efter i blöjan, men de var tom. Tomas sa då att han nyss bytt en blöja med bajs. Var nog därför de luktade lite illa om baken på honom ;-) när de var dax för middag strax efter kl 17 vart han ledsen, han ville absolut inte sitta ner i siestor, försökte sätta honom på en annan stol, men han vägrade sitta ner... Slutade med att han fick sitta i mitt knä och äta. Efter maten var han på bättre humör, vi satte på musik och Ella och Felix dansade, medan Tomas och jag satt bredvid och pratade och tittade på våra älskade barn. Felix kom fram och skulle sätta sig i mitt knä, men när han satte sig ner reste han sig snabbt och såg besvärade ut, och hade handen mot blöjan, jag kollade efter, då var de bajs i blöjan. När jag lagt honom på skötebarnet och fått av honom blöjan, sköljde dåligt samvete snabbt över mig. Han var alldeles röd i stjärten. Frågan är om han hade haft bajs i blöjan sedan middagen. Kanske därför han inte velat sitta ner i sin stol? Varför tittade vi inte efter i hans blöja när han var så ledsen och irriterad? Stackars liten, de sved, och kliade säkert. Jag satte honom i badet, och efter det fick han gå runt utan blöjan tills de var dax för nattning. Tog fram pottan också. Men den hade han inte ro att sitta stil på någon längre stund. Däremot lyckades han kissa på golvet, men som tur var inte på någon matta :-)

Eftersom han fortfarande har feber blir det inget dagis för honom i morgon. Pratade med vårdguiden i dag. Enligt dem bör inte barn ha feber mer än 4 dagar utan att någon läkare titta på dem. Så om Felix fortfarande har feber i morgon så ska jag ringa VC och boka en läkartid. Så en läkare får lyssna på hans lungor, och titta i hans hals och öron. Min ögoninflammation har förresten spritt sig till Höör öga också nu :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar