lördag 6 oktober 2012

2 gånger en vana?

Jag ligger i sängen och bara njuter av tystnaden. Klockan är halv åtta, jag har vart vaken i ca en kvart. Jag har förstått att vi har de ganska bra med våra barns sömn. Många familjer med barn i våra barns ålder har nog vart vakna någon timme redan. Jag är glad så länge de varar. Som sagt alldeles tyst är de, är bara Tomas andning, och fläktarna jag hör. Gott om plats är de i sängen också. Bara Tomas och jag som ligger här. Ella har ytterligare en hel natt sovit i sin säng. En gång ingen gång, men 2 gånger, kan man börja hoppas på en vana då?

I går efter förskolan gick vi till en lekpark här i närheten, mötte upp Camilla och hennes två barn. Ella och Jill lekte väldigt bra denna gång (Camillas äldsta dotter, som är ca 1/2 år yngre än Ella) de lekte med sina Barbie dockor. Barbie dockor är nog de som Ella leker mest med just nu.

Efter parken blev de en snabb middag för att sedan bege oss iväg till Ellas gympa. Eftersom Tomas jobbade i går så hade jag även med mig Felix, som vanligt när han är med där sitter han som ett ljus i mitt knä. Han blir otroligt blyg när vi är där. Lite mysigtmför han sitter i mitt knä i 45 min och vill bara gosa. Men då blir de svårare att vara med Ella om hon vill de. I början var hon lite blyg, och ville vara med mig, men de släppte efter ett litet tag. Nästa fredag är Tomas ledig, då får Felix stanna hemma. Får se om de blir jag eller Tomas som följer med Ella till hennes gympa. Jag gör de gärna tycker de är roligt. Men samtidigt kan jag nästan tänka att de går ännu bättre om Tomas är med, för Ella är och har alltid varit ganska mammig (fast de börjar bli bättre nu).

I går vill Ella göra nr 2 på toaletten, efteråt är hon så nöjd och säger;
- Jag är stor tjej nu mamma, stora tjejer bajsar inte i blöja.
Får se hur länge de håller i sig...

Nu är klockan 7.50, fortfarande bara jag som är vaken. Kan undra varför jag inte passar på att sova ett tag till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar