fredag 12 oktober 2012

Äckliga mamma...

När jag gick hemifrån i morse strax före kl 8, hade barnen nyss vaknat. Förskolan har haftplaneringsdag idag, så de har vart stängt idag. Medans jag satt i skolan och pluggade har Tomas och barnen vart i en park och lekt på fm. Efter lunch sov Felix drygt 1 1/2 timme, på em har de vart inne och lekt. Jag kom hem runt halv fem, då hade Tomas maten klar :-)Efter maten stod jag i köket och diskade. Felix klättrar ofta upp och sätter sig på pallen som står vid fönstret i köket, han kan sitta där ganska länge och titta ut på gården, så även idag. Men plötsligt när han sitter där kommer Ella och mer eller mindre puttar bort Felix, inte så han ramlar ner, men tillräckligt för att Felix ska bli arg. Jag ryter till åt Ella, varpå hon blir arg, går mot sitt rum vänder sig om och säger;
- Äckliga mamma...
Efter detta utbrott fick hon vara på sitt rum tills hon sa förlåt till mig. De tog ett tag, och några hot om att de inte skulle bli någon jympa för henne om hon inte bad om ursäkt, men tillslut kom det.

Alldeles strax ska jag följa med Ella på hennes jympa, efter de lämnar jag Ella hemma med Tomas, och ska sedan åka över till en av mina bästa vänner, som jag inte har träffat sedan i augusti. Sist vi sågs läste jag en bok som jag lånat av min mamma som heter " Niceville" inte helt säker på stavning, vet inte heller om de är 2 ord eller 1, men hursomhelst så är de en väldigt bra bok. Den finns även som film. Så vi bestämde då i augusti att vi skulle se den tillsammans någon kväll. Sedan har tiden gått, och vi har inte fått till det. Men ikväll äntligen så ska vi se den. LÄNGTAR!!!

Trevlig fredagskväll, och trevlig helg på er alla ifall jag inte hinner skriva något i helgen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar