söndag 28 oktober 2012

" Det är en myra i min säng"

Inatt var det dax. En timme extra fick vi inatt. Klockan 3 blev klockan 2. Både barnen tog lite sov morgon idag. Ella vaknade kart över sju (vintertid), sommartid blir de 8.15. Känns ok. Felix han sover fortfarande, och klockan än kvart i åtta nu. Ella sitter och leker med sina Barbie dockor i vår säng. Just nu är Barbie de hon leker mest och helst med.

De senaste 4 nätterna har Ella sovit i sin säng hela nätterna. Om det beror på att hon faktiskt börjar bli större och tycker de är skönt att slippa trängas med oss på nätterna, eller om de bara är en tillfällighet, eller om hon bara gör det för att jag har lovat att vi ska gå på bio idag om hon sover hela natten i sin säng. Vi ska gå och se " Tingeling " idag. Inatt vaknade jag vid fyra tiden av att Ella skriker
- Mamma......
Jag flyger upp ur sängen. Tänkte att nu ska hon väl sova i vår säng.
- De är en stor myra i min säng, säger hon
Jag följer med henne in till hennes rum, tittar i hennes säng. Ingen myra.
- Den var i snutten, säger hon.
Jag skakar både täcket och snutten, men ingen myra. Vi tittar igenom sängen ordentligt tillsammans och kommer överens om att de inte är någon myra där. Hon lägger sig då snällt ner och somnar om. Wow, jag trodde hon skulle säga att hon vill sova i vår säng. Men icke. Hoppas detta fortsätter även efter bion. Annars får vi väl hitta på en ny "belöning"

Igår hade jag MeandI träff. Hade 5 kompisar här, och en tjej från MeandI (www.meandi.se) som visade kläder. De säljer ffa barnkläder, men även en del vuxenkläder. Jag köpte lite kläder till barnen ( julklappar) och även två tröjor till mig själv. Blev en trevlig eftermiddag. På kvällen köpte vi sushi, barnen fick köttbullar och makaroner.

Felix har fortfarande feber(hade förvarnat alla som var här i går att Felix hade feber, men de flesta kom iallafall) han har feber runt 38, men är i övrigt lika pigg och vild som vanligt. På barnens dagis går de just nu ögoninflammation. Både Ella och Felix kladdar lite i ögonen på morgonen, efter en hel natts sömn, men annars märks det ingenting. När Ella hade ögoninflammation när hon var liten då klarade Tomas och jag oss, men denna gång klarade inte jag mig. Mitt vänster öga svullnade upp och kladda i fredags, redan igår började det som tur var bli bättre. Men nu på morgonen när jag vaknade var det dax för höger öga :-( Jag kan inte ha någon mascara på mig när ögonen kladdar. Men jag känner mig naken utan mascara. I vanligafall har jag alltid mascara. Nu blir det att gå på bio utan mascara.... Vilka i-lands problem :-)

Nu har Felix precis vaknat, så nu är de dax att ordna frukost. Ha en trevlig söndag allihop. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar