fredag 5 oktober 2012

Hello Kitty

I går när jag hade hämtat barnen på förskolan fick Ella sina presenter av oss. Bla fick hon ett Hello Kitty påslakan. Detta var väldigt uppskattat, och redan runt kl 19 började Ella prata om att hon var trött och att hon snart ville gå och lägga sig. Jag satt upp ganska länge igår och läste min bok ( ingen kurslitteratur) så när jag väl släckte lampan för att sova var klockan närmare halv två, och då hade Ella fortfarande inte kommit in till oss. Min väckar klocka ringde kvart i sju... fortfarande ingen Ella. SÅ efter att jag hade duschat fick jag gå in till hennes rum och väcka henne. Kändes väldigt ovant ;) Hela natten sov hon i sin säng. Kan de vara tack vare " Hello Kitty påslakanet? I så fall blir det att köpa ett till. Men kan ha vart en tillfällighet också. Får vänta några nätter till och se om de fortsätter.

I går när jag hämtade Felix på förskolan berättade ev av pedagogerna på hans avdelningen att han hade blivit biten i fingret av ett annat barn. Som tur var höll skinnet, så inge sår, eller blod. Hon berättade även att Felix visar sin vilja VÄLDIGT tydligt, och de gör han genom att skrika. Han skriker högt när han inte får som han vill, eller när något annat barn tar någon leksak som han leker med eller dyl. Jag berättade detta för Tomas när jag kom hem. Han såg lite oförstående ut, Felix skriker väl inte så mycket? Fast de gör han, handlar nog om att vi är så vana vid det, att man nästan inte lägger märke till det. Men när han inte får som han vill, eller när han blir arg på Ella eller något, då skriker han HÖGT. De är väl hans sätt att protesterna nu innan han lär sig prata. De är jobbigt för öronen med hans skrik. Å andra sidan tycker jag att de är bra att han kan säga ifrån och inte låter någon sätta sig på honom. De finns fördelar och nackdelar med de mesta. En del barn bits ju för att visa att de inte gillar något, och då är de ju bättre att de skriker kan jag tycka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar