torsdag 11 oktober 2012

4- års kontroll

Tidigt i morse, strax före kl 5, vaknade jag av att Tomas lyfter lite på mitt täcke, vi konstaterar snabbt båda två att Ella inte ligger inne hos oss, så ytterligare en natt har hon sovit hela natten i sin säng. Får se om hon fortsätter med detta.

När de var dax att gå till dagis ville Ella absolut ha sin overall, de är inte en jätte varm vinteroverall, men man kan absolut ha den, till några minus grader, tiden var knapp, och jag orkade verklige. I te bråka med henne om en sån sak, så hon fick ha overallen, var ganska glad för de sen när vi kom ut, för de var riktigt kallt ute, skulle gissa på 3-4 grader.

Efter att jag lämnat Felix på dagis vid 8-tiden i morse åkte Ella och jag upp till centrum för 4-års kontroll på BVC. Första delen gick bra, hon fick titta på lite bilder, säga vad de var, och vilken färg sakerna på bilderna hade, fick gå balansgång, vikt och längd (108 cm lång, och 16.4 kg), hon fick rita en gubbe, allt detta gick bra, men när de blev dax för syn och hörsel kontroll hade Ella inte längre ro att sitta still och lyssna, så de gick väl så där, syn testet klarade hon till slut, men hörsel testet fick avbrytas, och vi kommer få ny tid efter jul. Känner mig inte särskilt orolig över detta, som Ulla sa(BVC sköterskan)" om hon hade haft något problem med hörseln så hade hon pratat mycket sämre än hon gör nu" När vi skulle gå därifrån började Ella med sina just nu väldigt vanliga roll leker;
- Mamma du är farmor, och du (säger hon och tittar på Ulla) är min mamma.
När jag säger att vi ska gå nu säger Ella
- Nej, de här är mitt hem.

Väl på dagis frågade jag om detta med att hon inte riktigt har ro att lyssna när någon berättar för henne vad hon ska göra är något renar märkt av på dagis, men de var de inte. Handlar nog mest om att när hon är i situation som hon inte är vän vid har hon fullt upp med att ta in alla nya intryck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar