fredag 31 augusti 2012

Positiva siffror

Igår var jag på företagshälsovården för att ta prover, och få hepatit B vaccin. Jag frågade hur stor risken är att bli smittad, om den man "stuckits" sig på har någon blodsjukdom?
-Det är en väldigt liten risk, men de är ändå viktigt att ta prover.
Hep B; 30% risk
Hep C; 3 % risk
Hiv; 0.3 % risk
Detta kändes lugnande att höra. Patienten jag stack mig på förnekade i-och-för-sig att han skulle ha någon av dessa sjukdomar!

Dagishämtningen igår gick bra. Till middag igår blev de fiskpinnar och pasta. Båda barnen åt bra. Men Ella åt mest pasta, medans Felix inte åt någon pasta alls, men fick i sig 3 fiskpinnar, ärtor, och avslutar de hela med en persika.

I ons, och Tors har jag fått lov att väcka barnen strax efter sju för att hinna till dagis o jobb i tid. Idag behöver de inte vara på dagis förens vid kl 9. Ella vaknade vid halv åtta, Felix sover fortfarande och klockan är nu 8. De är jobbigt att gå på dagis ;-)

Jag har äntligen lyckats komma förbi mitt första viktmål :-) känns så himla bra. Har bara 1 kg kvar till de jag vägde när jag vägde in mig på MVC ( mödravårdscentralen) när jag var gravid i vecka 12. Sista veckan har de gått riktigt bra, och de utan någon speciell ansträgning. De jag har ändrat är att jag INTE äter något på kvällen. Middag äter jag. Men ingen " fika" på kvällen. Tidigare brukade jag äta 2 knäckemackor till mitt the. Men nu, utan kvällsfikat, så börjar de äntligen hända saker!

Nu vaknade Felix :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar