måndag 13 augusti 2012

Utö

I lördags var de stålande sol och 20-25 grader varmt ute. En riktigt sommar dag. En toppen dag att åka ut till skärgården. Vilken tur att de var just den dagen osm min mamma och hennes bror hade bokat bord för släkten på Utö wärdshus. Vi var 14 vuxna (tror jag) och 4 barn.
Vi åkte skärgårdsbåt från Årsta havsbad. Mamma, pappa, Mange, mormor och en vän till mormor tog båten inifrån stan. Lina, Bobo, Alma, Tomas, jag och barnen tog en båt som gick vid 11-tiden. Resten av foket tog en tidigare båt från Årsta havsbad.
Lina och jag fick ta en liten promenad när vi kom fram för att får Felix och Alma att somna.
Ella däremot är ju så pass stor att hon inte längre sover middag ( har hon inte gjort de senaste året)Så hon var vaken och med oss vuxna och åt lunch. Medans de tre små sov under början av lunchen. Men de sov inte så länge de heller. Var nog max 1 timme. Sedan var de full rulle. Men vi kusiner ( föräldrarna till de mså barnen) fick äta i lung och ro. Mor och farföräldrar tog mer än gärna hand om sina barnbarn. Vart en riktigt lyckad lunch. Men mycket prat, och många goda skratt.
Efter lunchen valde min morbror med familj att ta båten tillbaka till Årsta havsbad, klockan var då strax före 16, och de hade vart där sedan kl 10. Medans vi ( mina föräldrar, Mange, Bobo, Lina, Tomas, jag ) valde att stanna kvar och bada och ta nästa båt som gick strax efter kl 18.

I går hjälpte Tomas sin bror att flytta. Jag och barnen åkte till Akalla by med mina föräldrar, och min bror
De var en chansning att åka dit. Vädret var inte alls som dagen innan. Men barnen hann leka och tom bad lite i plaskdammen som finns där innan de började regna. Inget spöregn, men ändå regn. Jag hade med regnkläder till både mig och Ella, och för Felix var de dax att sova, och eftersom de inte regnade jätte mycket så bestämde vioss för att stanna kvar.
Avslutade dagen med grillning hos mina föräldrar.

I morgon är de tis, tis den 14.e augusti... Felix första dag på dagis... Vi börjar inskolning i morgon. Just i morgon ska vi nog bara vara där någon timme. Få lite information. Tänk att vår lille kille ska börja dagis. Väldigt blandade känslor inför det. Hinner jag så skriver jag några rader i morgon kväll om hur de gått.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar