tisdag 21 augusti 2012

Tårar

I går var jag med hela dagen på dagis. Men inte inne på avdelningen. Vi kom dit vid nio som vanligt. Vid ca halv tio, har de fruktstund, då fick vi föräldrar gå ut till personalrummet och ta en fika, och där fick vi sedan stanna. Vi blev serverade lunch där. Medans våra barn ( en flicka och en pojke som skolas in samtidigt med Felix) var inne på avdelningen. De gick jätte bra. Strax innan kl 14 gick vi tillbaka in till avdelningen, satt med på samlingen och sedan var det dax att gå hem.
Idag kom vi dit vid nio (efter att jag lämnat Ella på hennes avdelning) var med ett tag, tanken var att vi föräldrar skulle gå härifrån helt idag. Var precis som att Felix kände på sig det. Han var extra nära mig, och när de var dax för fruktstund, ville han inte gå dit om inte jag kom med. När vi satt vid bordet där de äter frukt, så skulle han sitta i mitt knä. Efter frukten kom vi överrens om att jag skulle försöka säga hejdå. SÅ jag vinkade och sa hejdå, när " fröken" bar iväg honom. Som han protesterade, och de knöt sig verkligen i bröstet på mig. Min lilla kille. Hörde honom även skrika ute i kapprummet, men när de väl kom ut, så lugnade han sig. Så då gick jag hem, påväg hem kände jag tårarna trilla ner för kinden på mig. Nu är bebis tiden över. Felix är stor nog att börja på dagis. Gick samma väg hem som jag brukar göra med Felix när vi lämnat Ella. VÄl hemma lugnade jag ner mig. Har sedan vart hemma och fixat. Hann med en springtur på 5 km, riktigt tungt var det. Börjar undra om jag ska klara av att springa runt tjejmilen. Kanske får bli lite gång trots allt. Vid tjugo i ett ringde de från dagis... Men bara för att säga att allt gick bra. Att han sov nu. Vid 14-tiden gick jag dit och hämtade honom. Fick då veta att han inte hade ätit någonting alls till lunch; fisk och potatis. Så när vi kom hem fick han en flaska välling som han snabbt slurpade i sig. Efter de gick vi tillbaka till dagis och hämtade hem Ella.

I morgon ska jag jobba, min chef ringde mig nu på em och frågade om jag kunde jobba i morgon. I morgon är Tomas ledig, så i morgon jobbar jag, så får Tomas ta inskolningen.

Just nu leker både barnen i Ellas rum. Jag ska passa på att plocka undan och kanske dammsuga lite här innan jag ska börja med maten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar