måndag 27 augusti 2012

Kräftskiva

I lördags åkte jag och barnen ut till landet. Tomas hade fortfarande riktigt ont i sin tå, så han blev hemma. Vi åkte efter att Felix hade sovit middag. De var en riktig fin em kväll i lördags, så efter att Felix och Alma fått middag ( Ella åt sen lunch så hon var inte så hungrig då) gick vi ner till stranden, blev bad för allihop, kanske sista badet ute för i år.
På kvällen blev det kräftor och mycket skratt och snack. Natten sedan blev relativt lugn, Felix hostade en del, men inte på samma sätt som natten innan.
Dagen därpå; söndag regnade de större delen av dagen. Så efter frukost satte jag barnen i bilen och åkte hem.

Idag har barnen vart på dagis. Felix första 9-15 dag. Han vart lite ledsen när jag gick, men de hade gått över fort. Resten av dagen hade gått bra. Han hade ätit bra, sovit nästan 2 timmar. När jag kom för att hämta dem var Felix ute. När jag ropade på Felix vände han sig om, de leendet jag fick värmde i hjärtat. För att inte prata om de Goa kram jag fick av honom. Sedan var de dax att hämta Ella. Hennes avdelning var precis påväg ut när jag gick dit. Fick ett glatt leende av henne också.
På fm hade vi rensat barnens leksaker, rensat ut sådant de aldrig leker med. När vi kom hem efter dagis, gick barnen in i Ellas rum, och så som de lekte med leksakerna var de länge sen jag såg dem leka. Var som att de såg leksaker de inte sett förrut för att de vart för mycket saker. Var roligt att se ;-) Babygymmet ska jag lämna bort, så det stod framme ett tag. Felix tyckte de var jätte kul att leka med :-)

I morgon ska jag jobba, så då blir de Tomas som får lämna barnen på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar