onsdag 8 augusti 2012

Kolmården.

Har inte så mycket att skriva om gårdagen. Ska lägga upp lite bilder i stället. Så får bilderna tala för sig själva. Trevligt hade vi iallafall. Gjorde ett stopp påvägen hem i Järna och åt middag på en pizzeria. Bra avslut på en trevlig dag :)

Precis vid ingången till kolmården fanns det armband till barnen. Man skrev barnens namn och förälderns telefon nummer. Ifall barnet skulle komma bort så finns nr till föräldrarna på barnens arm. Vi märkte både Felix och Ella.




Mange och Bobo prövade att skjuta slangbella. Ella stod bredvid och tittade nyfiket

Fader och son...




Vi fuskade lite vid inträdet. De är nämligen( tycker iallafall jag) väldigt dyrt att gå in på kolmården. 395 kronor för vuxna och 295 kronor för barn mellan 3-12 år. Ella fick gå in för under 3 år. Alltså gratis. Fel av oss, absolut, men de kändes väldigt bra i plånboken.
Inne på kolmården fanns de en bilbana för barn ( minns inte riktigt ålder, men tror att de var 3-9 år) Jag trodde att man kanske skulle bli tvungen att visa inträdesbiljetten för att hon skulle få åka. Jag har väldigt svårt för att ljuga ( därför som Tomas fick betala när vi skulle gå in, jag hade inte kunnat stå och säga att Ella inte var 3 år) Som tur var ställde min syster upp och gick fram med Ella så hon skulle få åka. Var inge prat alls om inträdesbiljetten. :)


Vi hade inte riktigt vädret på vår sida hela dagen. När vi gick in på kolmården så sken solen. Inte från en klarblå himmel, utan de var en hel del moln. Dröjde väl någon timme så kom de första skyfallet. På med regnkläder och sökte oss snabbt till närmsta tak... Där vi fick stanna 5-10 minuter innan skyfallet gav med sig...

Men Ella tyckte de var rätt roligt att leka i vattenpölarna också. Kände mig väldigt stolt över mig själv som hade kommit ihåg att packa ner gummistövlar också :)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar