torsdag 2 augusti 2012

Knatteskutt

Idag fick vi hem ett erbjudande med posten, något som heter knatteskutt ( www.knatteskutt.se) vänder sig till barn födda mellan 2003-2008. De får då pröva på olika sporter och lekar. Grupperna delas in efter ålder och allt ska sedan anpassas till barnens ålder. Vi nappade, och har nu anmält Ella.

De blev ingen grillning på landet igår. Vi åkte istället hem till mamma och pappa och grillade där. Tomas mötte upp oss där. Blev lite senare än jag hade tänkt, båda barnen somnade utan protester i bilen strax efter kl 22. Jag vaknade först i morse strax före kl halv nio. Efter att ha legat och dragit mig lite i sängen bestämde jag mig för att gå upp och börja dagen med en 1 km simning. Skönt att ha Nälsta badet så nära, på med badkläder och en handduk och sedan ner till badet. Felix vaknade precis när jag skulle gå, så då fick även Tomas gå upp.

Efter en snabb frukost åkte Ella och jag till plaskdammen vid blackeberg (samma ställe som vi var vid förra veckan) var en parkteater för barn där. Mötte upp en kompis med hennes döttrar där. Efter föreställningen hann barnen bada lite innan de var dax att åka hem. Jag jobbar ikväll, så kunde inte vara kvar så länge.

I morgon åker jag och Ella ut till landet igen tillsammans med en kompis till mig och hennes son. Vi blir nog kvar där till på sön. Tomas och Felix stannar hemma. Hoppas på fint väder så de kan bli mycket bad i helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar