torsdag 9 augusti 2012

Sovmorgon...

I morse vaknade jag och Tomas förre barnen igen. De har nästan börjat bli en vana här här hemma. Vi vaknade vid halv nio. Strax efter vaknade Ella. Låg kvar och pratade i sängen. Runt halv tio gick jag in och kollade till Felix. Han vaknade till när jag tittade in. Jag gillar detta. Skönt att få sova ut på morgonen. Men de kanske bara är något tillfälligt? Om inte annat lär de förändras när de börjar på dagis i nästa vecka. De första veckorna är de inskolning för Felix, så då blir de inte så långa dagar för honom. Ella får gå 9-15 så det inte blir så hattigt för henne. Sista veckan i augusti blir de nog sådana dagar för Felix också 9-15, såvida inskolningen går bra. Men den 3 september börjar allvaret. Jag ska vara på KI i Huddinge kl 08.30. Måste hinna med ett tåg som går från Spånga vid 7.30. Måste alltså för att hinna lämna barnen SENAST kl 7 på dagis. Jag har sedan en hel dag i skolan, slutar vid 15.30. Blir då en lång dag för barnen på dagis 7- ca 16.30. Usch... Välkommen till vardagen med dåligt samvete!!! Men som tur är blir inte alla dagar så långa. För att hinna till dagis till kl 7 måste jag väcka dem senast kvart i sju, säkert lite tidigare ändå, sedan är de nog bye bye till sovmorgon på ett lång tag. Har för mig att med Ella så blev de samma tider vardag som helg. De ställer liksom in sig på att vakna vid kvart i sju, så då gör de det även när de är helg... Jag vet, kvart i sju med småbarn är inte så farligt tidigt. Men nu när jag är van att sova till halv nio, känns kvart i sju på helgerna inte så kul...

Ja ja, den tiden den sorgen. I morgon blir det troligtvis simhallen för mig och Ella, någon osm har lust att följa med?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar