lördag 18 augusti 2012

Surströmming

Nu har inskolningen hållt på i 4 dagar, igår var vi där mellan 9-14. På fm var vi ute på gården, de var även Ellas avdelning. Kändes lite konstigt att sitta med och titta på mina barn, men att inte ha huvudansvar. I går var vi med på vilan. Så länge jag var med och försökte få honom att somna gick de inte alls. Han satte sig upp och skrattade, han försökte resa på sig och gå iväg, efter ca 5-10 min sa personalen åt oss tre föräldrar som var kvar att vi kunde gå ut och vänta i personalrummet så skulle de försöka få våra vildingar ( så sa de självklart inte) att somna. Efter ca 10 min kom de in och sa att dr 2 andra barnen somnat, men Felix var fortfarande vaken. Tog ca 20 min till så sov han. Han sov bara ca 1 timme, bättre än ingenting :-)

Efter dagis åkte vi ut till landet hela familjen för att umgås med mina föräldrar och äta surströmming. 2 strömmingar åt jag, vågade inte mer, rädd för att bli dålig i magen dagen efter. Men gott var det, och trevligt hade vi :-)

Idag ska jag på dop, dopet börjar kl 13.15, mitt i Felix sovtider, de blir att Tomas ( som ändå inte var så sugen på att följa med stannar hemma med Felix, och Ella följer med mig på dopet. Ska bli kul att komma iväg själv med Ella.

Nu är de dax för frukost. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar