måndag 6 augusti 2012

Några nya bilder...

Förra fredagen åkte, Mange, min mormor, Ella och jag båt ut till landet.
Vi hämtade upp min mormor på den daglig verksamhet där hon är 4 vardagar i veckan. Tog sedan tåget in till stan.

Det är jobbigt att vara på resande fot :) Ella somnade på väg från tåget till båten. 1 timme lät jag henne sova, sedan väckte jag henne. När hon sover på dagen blir de oftast väldigt svårt att få henne att somna i tid på kvällen. Så även denna gång, tror hon somnade runt kl 23 denna kväll :)

I vanliga fall när man väcker Ella när hon sover blir hon väldigt grinig. Men denna gång gick de över förväntan... Vi var ju på en båt :)

De är så kul att se min bror och Ella tillsammans. När Ella var liten var hon rädd för både morfar och morbror. Nu har hon inga sådana problem alls :)


När vi var på informations möte på Felix avdelning på dagis i våras pratade de om att barnen ska äta själva. Vi har övat en del på det under sommaren. Han äter ju helst själv. Bara det att det blir VÄLDIGT kladdigt ;)



Tidigare har vi alltid avslutat dagen för Felix med att han sitter i knät på någon av oss och dricker en flaska välling. Men på senaste tiden har han velat hålla i flaskan själv. Vår lilla bebis börjar bli stor....

1 kommentar: