tisdag 14 augusti 2012

Inskolning

Idag började Felix inskolning på dagis, eller förskola som de heter numera... Jag lämnade först Ella, och sedan gick vi upp till Felix avdelning. Var 2 barn till som skolas in nu. en pojke och en flicka. Flickans storebror går på samma avdelning som Ella, så den familjen har vi träffat en del vid hämtning och lämning. Idag var vi där ca 1 timme. I början var Felix lite blyg, och ville vara nära mig, men de gick över ganska snabbt, och sedan sprang han runt och lekte. Var roligt att se hur bra han anpassade sig. Nu var detta bara första dagen, kan hända mycket sedan. Men de kändes bra iallafall. Om jag förstått rätt ser resten av inskolningen ut så här;
Ons; 9-10,30
Tors; 9-14
Fre; 9-14
Då är jag med hela tiden. Från och med nästa vecka går han 9-14 mån-tors och då ska jag inte stanna kvar, utan lämna honom där, om det fungerar. Ska blir spännande att se hur han reagerar på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar