fredag 24 augusti 2012

Gikt

Felix senaste nöje är att klättra upp på vardagsrums bordet. Han klättrar upp, vi tar ner honom, han klättrar upp igen, och så där håller det på. Idag passade vi på att ta kort på honom när han stod där.

Ella har sen säkert ett år tillbaka blött näsblod lite då och då. Just nu är hon förkyld ( sedan i söndags) i går blödde hon näsblod 2-3 gånger. Idag började hon dagen, strax före kl 07, med näsblod...

Måste bara förtydliga, att vi inte brukar låta honom stå på bordet, utan vi brukar ta ner honom när han står där. Nu ville vi bara ha bildbevis ;)


Tomas kom hem strax efter kl 22 igår. Gikt, hade läkaren sagt att de var, och skrivit ut Diklofenak (samma som voltaren) till honom. Min första reaktion var att de var en knäpp läkare. Tomas slog ju in tån, den är väl med största sannolikhet stukad, i värsta fall bruten, men när jag pratade med Tomas så sa han att han itne hade slagit i den, han hade suttit på stolen vid köksbordet, hade haft tån en en konstig ställning ett litet tag, och när han sedan reste på sig så gjorde de ont i tån, smärtan eskalerade under kvällen, de svullnade upp runt stor tån. Jag sökte på gikt på nätet, och de fanns en del att läsa; gå in på vårdguiden; www.vardguiden.se och sök på gikt så kan ni själva läsa. Nu ska jag gå ut med mina vilddjur.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar