tisdag 4 september 2012

Tjejmilen och skolstart

I lördags sprang/gick jag tjejmilen. Vädret visade sig inte från någon bra sida. På fm regnade. Jag startade vid kl 14, då var de uppehåll, men de dröjde inte många km innan de började regna, först bara lite dugg regn, men efter ett tag regnade de ordentligt. Efter ca 5 km gick jag för första gången. Sedan sprang och gick jag om vart annat. Kom i mål genom blött 1 timme och 14 min efter att jag startat. Hoppas på bättre tid nästa år :-)

Igår började skolan. Jag har inte pluggat på 10 år. När jag läste grundutbildningen i Skövde, lämnades alla uppgifter in i pappers form till lärarna. Idag sköts de mesta över nätet. Tänk vad de hänt mycket på 10 år! När jag igår kom hem vid halv fem tiden var jag helt slut och kände de som att jag aldrig skulle klara denna utbildning. Idag efter att ha vart i skolan mellan 9-17, så känns de bättre, men trött är jag.

Tomas jobbar extra i natt. På dagen idag, medans barnen vart på dagis har Tomas sovit. Min bror hämtade barnen på dagis vid 16-tiden. När jag kom hem vid kvart i sju var Felix jätte trött. Efter att ha kramats och gosat lite med barnen var de dax att lägga dem. Tur att inte varje dag i skolan är så här långa. För så lite som jag träffat barnen idag vill jag inte göra varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar