måndag 17 september 2012

VABB = vård av barnbarn

Felix är fortfarande inte helt frisk. Men de känns verkligen som att de går åt rätt håll. Än så länge inget penicillin. I morse visade tempen 37.8, stor skillnad mot helgens 40 grader. Jag har en uppgift i skolan som ska vara klar på ons. Att sitta hemma och försöka plugga med Felix när hemma är ingen större ide. Så alternativet var att Tomas skulle VAB.a, vilket i-och-för-sig inte är något jätte problem. Men för vår ekonomisk är de bättre att jag VAB.ar. Min pappa klargjorde redan i våras att han kan hjälpa oss (självklart även min syster och hennes familj när Alma börjar på dagis) genom att VAB.a när barnen inte är jätte sjuka, men inte heller friska nog att gå på dagis. Så idag har min pappa vart hemma med Felix... VABB. Felix blev ledsen när jag gick, men de hade gått över fort. Förstod de på pappa som att dagen gått bra. Felix hade ätit hyfsat till lunch. Efter Alvedon, Nezeril, och Ventoline var de dax att sova. Ca 2 1/2 timme hade han sovit, efter vilan visade tempen på 37 grader. Jag satt på biblioteket och jobbade med min skoluppgift mellan 10 och 16. Åkte sedan direkt till dagis och hämtade Ella. Hon hade haft en bra dag på dagis.

I morgon är de dax för fotografering dagis. Har sett framemot detta länge. Kommer även att ta ett syskon kort på båda barnen. Efter som Felix mår så pass mycket bättre nuläge planen att pappa (som även i morgon ska VABB.a) ska gå till dagis med Felix till kvart i tio när de är dax för Felix avdelning att bli fotograferade. Efter detta går pappa hem med Felix igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar