torsdag 27 september 2012

Inlämnad

Igår lämnade jag in min projektplan. I morgon ska jag till skolan och ha seminarium. Jag hoppas verkligen inte den blir sågad totalt, jag måste se över referenssystemet, läsa minst en vetenskaplig artikel till och få in den i bakgrunden, kanske se över mitt syfte lite, med bortsett från de hoppas jag att den ska vara godkänd.

Idag lämnade jag barnen på dagis vid 9-tiden. Lämnade Ella först, ingen problem med det. Sedan upp till Felix avdelning, inga problem där heller. Han gick fram till en av sina "fröknar" som satt på golvet med några andra barn. Jag vinkade till Felix och sa hejdå, ingen tårar och inga som helst protester. Den här veckan har jag kunnat sitta hemma och plugga en hel del, så jag har inte behövt lämna de så tidigt på dagis. Blir annorlunda när nästa kurs börjar, farmakologi, då är de mer föreläsningar.

Om en vecka fyller Ella år. 4 år, helt otroligt att vi har en så stor tjej. För fyra år sedan var jag höggravid, och hade ingen aning om hur mitt liv skulle komma att förändras. I dag kommer jag knappt i håg hur livet var utan barn, skulle inte kunna tänka mig ett liv utan våra små älsklingar.

Nu är de verkligen höst ut, löven på träden börjar skifta färg, solen värmer inte på samma sätt som den gjorde för några veckor sedan ( de få gånger den titta fram, har vart mycket regn de senaste dagarna.)Dessutom blir de mörkt mycket tidigare på kvällarna, runt halv åtta börjar de mörkna, om några veckor ställer vi om klockan till vintertid, då blir de mörkt ännu tidigare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar