söndag 23 september 2012

Varför sover inte jag?

Sovmorgon är inget man är jätte bortskämd med när man har 2 små barn. Sen att våra barn ändå sover relativt länge på morgonen om jag jämför med vissa andra småbarns föräldrar som jag har pratat med. Mellan halv sju och halv åtta brukar de vakna. Nu är klockan åtta, och jag har legat vaken i en dryg timme; har tittat runt på lite olika bloggar, har spelat lite spel på mobilen, och nu passar jag på att uppdatera lite här också. Både Ella och Felix fick vara uppe lite längre än vanligt igår av flera anledningar;
1; Båda två var på toppen humör och busade och lekte jätte fint med varandra.
2; Eftersom de är helg så kan de få sova ut ordentligt på morgonen.
3; Tomas jobbade, kommer hem vid strax efter halv åtta. Tyckte de kunde vara kul både för barnen och Tomas om de fick träffa varandra lite.
4; Blev sen middag igår, runt halv sju var maten klar.
Felix la vi vid 20-tiden ( han brukar lägga sig strax efter kl 19 i vanligafall.), Ella la vi runt halv nio, (hon brukar lägga sig mellan 19.30-20. Kanske därför alla sover fortfarande?!

I em/kväll ska vi över till Tomas bror o hans familj. Länge sen vi träffade dem nu. Ska bli kul att se deras hus. Undrar bara lite hur de ska gå med Felix? De har trappor, och ingen grind. Blir till att springa efter honom hela tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar