fredag 7 september 2012

Tidig morgon

Felix har de senaste tiden börjar vakna tidigare och tidigare, mellan kl 6 - 6.15 har han vaknat hela veckan. Igår prövade Tomas att gå upp byta blöja på honom (han har nästan alltid gjort mer än bara kissat i blöjan :-) efter blöjbyte gav han honom välling, och la honom sedan. Bara ett försök, och trott eller ej men han somnar om. Vid kvart över åtta fick jag lov att väcka honom för att vi skulle hinna till dagis innan kl 9. Idag vaknade han igen... 6.15. Jag gick upp bytte blöja och gav honom välling och la honom. De har nu gått ca 20 min och inga protester, så detta verkar fungera :-)

På tal om blöjor, så har Ellas mage börjat strula igen :-( Försöker fasa ut Movicol (ett pulver som man blandar i ex vatten, som mjukgör avföringen) men de går Inge vidar. Problemet ligger lite hos mig och Tomas också. Att komma ihåg att ge Ella Movicol varje dag är inga problem, men när vi börjar fasa ut det till varannan till var tredje dag så blir de svårare att komma ihåg. Dessutom är de inte alldeles lätt att komma ihåg när hon "skötte magen sist" Igår vart de problem igen. Hon bad om blöja när vi kom hem. Hon får självklart de! De dröjer inte länge innan hon börjar gråta;
- Bajset är hårt, säger hon och man riktigt ser hur hon kniper för att hon inte vill bajsa, för att hon är rädd att de ska göra ont. Jag känner mig så maktlös. Vad ska/kan vi göra mer än att finnas där för henne, krama henne om hon vill det, och åter igen gå tillbaka till Movicol dagligen.

Med skolan för mig går de upp och ner. Just nu tycker jag de går bra. Tycker ämnet " vetenskaplig teori och metod är intressantare än jag trodde jag skulle tycka :-)

Tveksamt om Felix sover föresten, tycker jag hör honom prata inifrån sitt rum. Men jag fick i allafall ligga i sängen nästan en timme extra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar