onsdag 12 september 2012

Mera plugg

Idaag har jag vart i skolan hela dagen. Lämnade barnen på dagis strax före kl 8. Idag hade de APT på dagis, vilket innebär att de stänger kl 15:45. Min mamma hämtade barnen på dagis. Jag satt i skolan med min "projekt grupp" till runt halv fyra. Var förbi COOP och handlade lite påläggen hem. Var hemma strax före kl 17, då var de bara att sätta igång maten för barnen började bli hungriga. Vår lilla goa kille har en liten egenhet... Han äter inte pasta. De brukar annars vara ett ganska säkert kort när de gäller barn. Men som sagt inte med Felix. När vi hämtar honom på dagis får man alltid höra att han ätit ok, men ingen pasta. Men idag till middag lagade jag spaghetti och köttfärssås, och han åt. Han var lite skeptisk i början, men efter första tuggan var de inga problem :-) hoppas att de håller i sig. Skulle vara skönt om han kan börja äta pasta.

De märks att Felix blir mycket tröttare av att vara på dagis en dag än av att vara hemma. En vanlig dag när han inte är på dagis är de inga större problem att hålla honom vaken till halv åtta, åtta på kvällen. Men nu idag efter en dag på dagis, var de svårt att hålla honom vaken efter halv sju. Gav honom välling vid kvart i sju, han somnade nästan under tiden han drack välling. Ella däremot har inga större problem med att hålla sig vaken till framåt kl 20 på kvällen.

Vi hann inte planera inför vår bröllopsdag i går, så ska försöka få de gjort ikväll :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar