söndag 1 juli 2012

Helgen.

Tomas har jobbat fre och lördag denna helg. Idag hade han föräldraledigt. I fredags fick Ella vara ledig från dagis, tog med mig båda barnen och åkte och hälsade på en kompis till mig som bor utanför Huddinge. Hon har 2 barn, en son som är ett år äldre än Ella, och en dotter som är född i jan 2010. Ella och hennes son lekte riktigt bra tillsammans. De har träffats flera gånger förrut, men det blir tyvärr rätt långt mellan varje träff. På efermiddagen åkte vi direkt därifrån över till mina föräldrar för att hämta upp mamma, och sedan åka ut till landet. Ella somnade i bilen vid halv fyra. Jag väckte henne vid strax efter halv fem. Var i och med detta fullt på de klara med att de inte skulle finnas några större chans att få henne att somna vid halv åtta som hon brukar... Väl ute på landet var de middags dax för barnen. Min bror, pappa, syster och hennes dotter Alma skulle också komma, vi skulle grilla. Så jag och mamma väntade på dem. Blev sen middag. Felix la jag som vanligt vid halv åtta. Han somnade utan större problem. Ella däremot... Hon ville inte sova. Min syster och Alma åkte hem vid 22-tiden, då var Ella fortfarande vaken. Men de var bara mysigt att ha henne med. Vi gick och la oss vid 23-tiden, och då gick även Ella och la sig.
Vid halv tio på lördags morgonen väckte vi Ella. Sjusovaren. Felix hade då vart vaken sedan strax före kl 8. de regnade hela fm, så vi hade en mys fm inne, med brasa i öppna spisen. Fram på em började spricka upp. Men mamma och pappa var bortbjudna på kvällen och jag ville hem till Tomas, så vid 16-tiden begav vi oss hemåt.
Idag har vi träffat en barndomskompis till Tomas och hans familj. Kompisen heter Tomas, och hans fru heter samma som jag. Lite festligt. De har 2 söner på 5 och 4 år. Möttes upp vid en park där de även finns en plaskdamm. Felix var mycket modigare än jag trodde han skulle vara, han gick omkring i vattnet i plaskdammen. Blev kvar där i dryga timmen. Sedan tog vi en promenad till en pizzeria för att äta lunch. Felix somnade i vagnen påväg dit vid 12-tiden. Sov sedan igenom hela lunchen. Barnen åt bra och sedan sprang de runt och lekte. Riktigt behaglig och trevlig lunch.

Veckan som kommer jobbar jag varje dag utom fre. Men de är också ända veckan i sommar som jag jobbar så mycket...

Nu ikväll är de EM-final i fotboll. Spanien-Itanlien. Tomas kom nyss förbi och sa att Spanien leder med 2-0 Spännande att se hur de slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar