onsdag 18 juli 2012

Nagellack

Jag jobbade igår kväll. Kom inte ifrån jobbet förens vid kl 22 ( slutar egentligen vid 21.30) men vi fick ett larm av en patienten strax före kl 21 som vi fick lov att åtgärda innan jag kunde gå hem. Väl hemma tog jag en dusch, och hann precis sätta mig i soffan så vaknade Ella. Trodde först hon vaknade bara för att gå upp och kissa, eller dricka lite vatten, men icke. först var hon lugn, men sedan började honklaga på att de kliade lite här och där. SLutade med att Ella och jag låg i vår säng, med bambi på tv. Tog inte lång stund så sov, jag. Men tror att Ella somnade strax efter mig, för när jag vaknade till igen vid 3-tiden för att gå upp och kissa låg hon och sov gott bredvid mig. Blev sedan väckt vid 7-tiden av Felix.
Efter att ha tvättat en maskin med kläder, hängt tvätt och tagit hand om disken mm, var klockan strax efter kl 10. Tomas hade då för ovanlighetens skull ;) givit sig iväg till gymet för att träna. Jag och barnen gick då iväg till deras dagis för att leka där ett tag. TÄnker att de kan vara bra för Felix att leka lite där, innan de är dax för honom att börja där i mitten av augusti. Vi hann väl vara där i ca 10 min så började det åska. Hann precis hem så öste regnet ner. Vilken sommar vi har i år...

Passade på att måla mina tånaglar som jag har tänkt göra ett tag, då kommer Ella och säger;
- Jag vill också ha nagellack mamma.
SÅ nu har vi målade tånaglar, och fingernaglar i samma färg. :)

Nu är de lunch dax, sedan ska jag iväg och handla. Ev kommer min syster över ett tag i em. Ikväll ska jag på en spinning pass vid 18.30 tiden. När jag kommer hem är det dax och lägga barnen, och sedan tar lugnet vid. I morgon jobbar jag igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar