måndag 2 juli 2012

Jobbat

Idag har jag jobbat. Är jag en hemsk mamma om jag säger att jag tyckte de var riktigt skön att få komma hemifrån, utan ansvar för 2 barn. Tycker inte själv att jag är en sämre mamma för att jag känner så. Jag gick hemifrån runt kl 7. Då sov resten av familjen. Ella sov i vår säng, börjar bli en vana igen. Tror att jag för ett tag sedan skrev att hon sov lika ofta hela natten i sin säng som i vår säng. Så är läget inte längre. Nu kommer hon in till oss oftare än hon sover hela natten i sin säng. Hur som helst, så sov hon vidare när jag gick upp. Kändes roligt att komma till jobbet, träffa arbetskollegor, får prata med folk utan att ett barn står och drar mig i byxbenet, gå på toaletten utan att de står två barn utanför och gråter och skriker, få äta lunch ifred. Jag kände mig på topphumör när jag sedan kom hem och fick träffa min lilla familj igen. Jag tror att jag börjar känna mig färdig med mamma ledigheten nu. Ser verkligen framemot att börja plugga. Kommer helt säkert att sakna de i mellanåt. Men jag längtar efter detta att inte vara mamma på 110 %, fel uttryckt kanske för mamma kommer jag att vara hela tiden. Men att iallafall få komma ifrån en del av dagen. Jag skulle inte vilja vara hemma fru. Inget ont om de som vill det. Är bara inget för mig.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Ska upp tidigt i morgon också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar