söndag 29 juli 2012

Blidösund

Tänk vad en vecka går fort. Idag är de en vecka sedan jag skrev sist. Blir så när jag inte har tillgång till dator. Ibland fungerar de att blogga från mobilen, men oftast krånglar det.
Veckan som har gått började jag med att jobba, mån, tis.
I onsdags fyllde min systerdotter/ guddotter 1 år. Stort GRATTIS till Alma :)På fm/em var vi iväg till en strand här i närheten med Camilla + familj. Blev en hel del bad, Ella har blivit SÅ mycket modigare när de kommer till bad. Förra året höll hon sig vid strandkanten, och doppade på sin höjd fötterna. I år vågar hon sig ut en bra bit. Har vatten upp till armhålorna. ( själv klart är jag med henne i vattnet när hon går i så långt) På kvällen åkte vi över till Lina och Bobo och firade Alma.
I torsdags var jag vid en plaskdamm vid blackeberg tillsammans med en kompis och hennes lill dotter på ca 2.5 månader. En söt liten tjej som inte gjorde mycket väsen av sig. Ella och Felix plaskade runt för fullt i plaskdammen, tills de var dax för lunch, och sedan lite vila för Felix.
I fredags lunchade jag och Ella med min syster ( Alma var också med) och Camilla och Jill. Blev en snabb, men trevlig lunch innan jag och Ella skulle ta tåget till Islandstorget för att hämta upp min mormor på den dagliga verksamheten där hon är flera vardagar i veckan. Ella och jag kom dit strax efter kl 14, och strax efter kom även min bror. Vi fikade där tillsammans med mormor, innan vi begav oss in mot stan och ång fartyget Blidösund som skulle ta oss ut till landet, där mamma, pappa och Lina ( min syster) och Alma väntade på oss. De blev mycket trevligheter för Ella, jag hade tagit med mig vagnen på säkerhetsskull till henne, påväg från tåget till båten så somnade hon i vagnen. Fick sov ungefär en 1 timme innan jag väckte henne. Hon uppskattade båtresan, tur med vädret hade vi också. Var en lyckad båtresa. På kvällen grillade vi. Ella som hade sovit mellan ca 16-17 ville aboslut itne sova vid halv åtta, som är hennes vanliga läggningsitd, så hon fick sitta uppe med oss vuxna. Gick och la sig samtidigt med oss vid halv tolv. Blir konstiga tider så här på sommaren.:)
Dan därpå; lördag åkte vi till en strand som ligger ca 1 mil från stugan som mina föräldrar hyr. Även denna dag var vädret kanon. Ella badade, hade även en badring som hon fick simma runt i. På em kom Tomas och Felix ut till landet. Blev god middag, prat och skratt, innan vi ( jag, Tomas, och Felix) satte oss i bilen vid 21-tiden för att åka hem. Ella fick stanna kvar hos mormor, morfar, morbror Mange, och moster Lina, och kusin Alma. Jag ska nämligen jobba ikväll. Men i morgon åker jag och Felix ut till landet igen. Tomas får 2 dagar fru och barnfritt. Felix och jag åker ut i Manges bil. Han åkte ju båt ut med oss i fredags, så hans bil står kvar hemma. Jag kör ut den till honom i morgon. På onsdag kommer Tomas ut och hämtar mig och barnen. På torsdag jobbar jag kväll igen. Vad som händer i sltuet av denna vecka har vi inte planerat än.

Nu hinner jag inte skriva mer nu. Ha en bra söndagkväll, och njut av sommaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar